31 januari 2010

Nöjd

Trots att jag har jobbat mycket den senaste veckan, gjort intervjuer hela helgen och suttit och skrivit i sisådär 8 timmar nu under söndagen så måste jag säga att mitt jobb är så roligt ibland. Det är fantastiskt att få ta del av andra människors glädje och sorg, förvalta deras berättelser och berätta dom på ett sådant sätt att både de jag har intervjuat, jag och redaktionen blir nöjda.
Det är underbart när jag kan få texten att flyta.
Det är skönt att lämna texten när jag känner mig klar.
Och det är fantastiskt att sedan se den i tryck.

Det är då jag känner att jag vill utvecklas, lära mer och nytt, och satsa ännu högre.
Och skicka ytterligare några fakturor såklart. För jag har aldrig sett journalistyrket som ett kall eller haft ambitionen att förändra världen.
Jag är glad om jag påverkar eller berör EN människa. Det, plus att det här jobbet för det mesta är så roligt, det räcker för mig.


2 kommentarer:

  1. Gott! Längtar mycket efter att få känna den känslan du just beskrev så väl.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen stunder som den som gör att jag orkar de jobbiga och slitiga "det här kommer aldrig att funka, det här får jag aldrig ihop"- stunderna.

    SvaraRadera