12 januari 2010

Kanske ändå som att lära sig cykla


Jodå, jag kom fram till Åre, bara två timmar sen. Skyndade in på Ica för att hinna handla mat. Gick sådär med två stora resväskor att släpa på samtidigt. Men fördelen med att vara ensam liten skånsk tjej med två stora väskor i fjällen är att alla blir så fantastiskt hjälpsamma. En Ica-kille ringde efter en taxi åt mig. Blev lite förvirrat när jag kom på att jag inte kunde adressen till lägenheten. Tur att Åre by inte är så stort.

Idag har jag kanske äntligen fattat grejen med att åka skidor. För första gången kunde jag åka utan att tänka på varje sväng. I alla fall under några sekunder här och där kunde jag slappna av och låta kroppen och skidorna styra.
Också åkte jag från toppen av Åreskutan utan att ens sätta mig ner en enda gång. Det däremot, är stort.

6 kommentarer:

  1. Ser mycket bra ut, heter det fortfarande Röda rappet? Bra med hjälm också för övrigt, har du ryggskena?

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns en nedfart som heter Röda rappet. Men den är inte öppen nu. Vi åkte Störtloppet ner från toppen igår, den bit som är röd, och sen Årevägen.
    På bilden står jag på toppen av Rödkullen.

    Ryggskena har jag inte. Behövs det när man åker så sakta och försiktigt som jag gör?

    SvaraRadera
  3. Vi vill se en video!

    SvaraRadera
  4. Rödkulleliften var min lift som jag skötte. Har faktiskt assisterat drottningen, Madeleine och säpoföljet i just den. Se upp med spegelfilmen på kurens fönster, det kan sitta liftpersonal och peka finger där bakom.

    SvaraRadera
  5. Petra: Jag tror säkert att både en och annan av liftpersonalen, pistörerna och andra åkare har haft lite roligt åt mig. Men annars tycker jag att liftpersonalen är fenomenala på att lukta sig till en nybörjare. Vips så är de framme och hjälper mig med bygeln.
    Jag antar att det har något att göra med att jag inte slänger upp skidorna så där nonchalant på axeln, att jag inte går helt avslappnat i pjäxor och att jag lite klumpigt stakar mig fram till liften.

    Jag är mäkta impad av att du har assisterat kungligheter, jag hoppas att säpo inte såg när du pekade finger bakom spegelfilmen sen...

    SvaraRadera