14 januari 2010

Skrattar bäst som skrattar sist


På väg upp mot toppen i Gondolen idag. Fin utsikt men det bästa var att titta på dom i backarna som faktiskt är sämre än vad jag är. Jag ler lite åt deras långsamma svängar och skakiga knän.
Sen åker jag själv med ganska bra fart nerför en röd backe. Vid ett ställe har Finaste stannat. Jag åker glatt förbi och åker på. Tills jag kommer till ett stuuuuuuuuup. Svart backe. Jaha, vi skulle ha svängt av där borta, det var därför han stannade där. Toppen.

Helt plötsligt är jag livrädd nybörjare igen. Hasar på sidan med Finaste framför. "Vänta!!! Inte så fort!!! Stanna!!!" Tills vi har kommit förbi det brantaste och jag kan åka igen. Hoppas att ingen såg hur jag hasade nerför en halv backe och skrek lite lagom panikslaget.

Nästa gång vi åker upp i Gondolen ler jag inte åt dom som åker sämre än vad jag gör.


Efter en lång dag i pisterna är det viktigt att fylla på energiförråden. Himla jobbigt att behöva äta och dricka så mycket.

3 kommentarer:

  1. Åååååh vad jag blir avundsjuk på båda bilderna! Lite mer på den första, det känns lite konstigt...

    SvaraRadera
  2. Å ser härligt ut där i backen, vilken ljusterapi ni måste få!! Har lovat mig själv att jag ska ge mig på det där igen, har inte åkt sen jag var 14, tror jag vågade mig nerför en röd backe då!

    Blev förresten riktigt sugen på ost och vin nu!

    SvaraRadera
  3. Lena: Den första lägger ju grunden för den andra.
    Lina: Om jag klarar att börja åka skidor vid ålder 30 så borde det vara enklare att börja om vid ålder 33. Go, go, go!

    SvaraRadera