9 januari 2010

Det ska säga klick

Jag har börjat leta efter en ny på nätet. Trots det enorma utbudet är det inte alls lätt.
En del ser fina och fräscha ut på sina bilder, men man anar att det bara är en snygg fasad.
Andra ser ganska skabbiga och slitna ut, men kan ändå ha potential.
Vissa är ordentliga och strukturerade men känns omysiga.
En annan verkar trevlig, men oplanerad och rörig.

Allt det där ska man ta ställning till innan man går på dejt. För det är egentligen då det avgörs. Man kan inte veta om man faller för varandra förrän man ses i verkligheten. Beskrivningen på nätet kan låta nog så bra, men i verkligheten kan det vara ett bottennapp.

Imorgon ska jag gå på tre dejter. Med tre väldigt olika kandidater, men som alla kan vinna mitt hjärta. Kanske blir jag kär, kanske blir jag besviken. Men tänk om jag hittar min drömlägenhet redan imorgon.

2 kommentarer:

  1. Lägenhetsvisning aka point of no return. ;-)

    SvaraRadera
  2. Japp, läskigt!
    Två andra skrämmande saker som har slagit mig så här långt:
    1. Shit vad snabbt det gick att bli en hemnetknarkare.
    2. Shit vad snabbt det gick att vänja sig vid de hutlösa priserna. Helt plötsligt tycker jag att ett utgångspris runt tre miljoner är ett fynd och att allt under fem miljoner är intressant.

    SvaraRadera