5 januari 2010

Början gott, allting gott

Gott nytt år fina bloggläsare. Jag hoppas att ni har haft en fantastisk start på det nya året.

Jag var på bröllop på nyårsafton. En Expressenfotograf som gifte sig med en Expressenreporter. Festen kan sammanfattas i två ord: chefer och champagne. Det vimlade av chefredaktörer, avdelningschefer och editionschefer, från både Expressen och andra tidningar. Också var vi några simpla reportrar och fotografer, plus släkt och vänner till brudparet.

Jag drack massa champagne, åt hummer och minglade med chefer. Lyssnade tålmodigt på en chefs utläggning om att han är bäst, undvek att sälja in mig själv som utmärkt frilansare allt för mycket till en annan chef och dansade kasedans med en tredje chef.
2010 kan ju inte bli annat än ett bra år.

2 kommentarer:

  1. Kan de verkligen dansa skånsk kasedans eller norrländsk styrdans i Stockholm? Är det inte hiphop eller street som gäller där?

    SvaraRadera
  2. Inte för chefer som är 50-plus. Jag hade blivit högst oroad om han dansade hiphop. Möjligtvis hade disco kunnat funka.

    SvaraRadera