20 januari 2010

How To Cut Open a Pomegranate - Episode 7

Jag köpte två granatäpplen för någon vecka sedan. Tänkte att det ska ju vara en supernyttig frukt med massa antioxidanter. och ganska god, jag har ätit kärnorna innan.
Jag hade hört att man ska dela den och äta kärnorna med sked. Det kan man göra om man vill att väggar, kläder och hud ska bli rödprickiga. Efter några försök gav jag upp.
Men jag kände mig som en dålig hälsoreporter. En hälsoreporter som inte kan äta granatäpple är ju ungefär som en modereporter som inte har koll på senaste trenderna. Pinsamt ju.
Hittade den här instruktionsfilmen till hur man får ut kärnorna. Jag tror jag köper färdig granatäpplejuice nästa gång istället.

3 kommentarer:

  1. Förstår vad du menar och kan det bli mer omständigt och prettigt? Nigella delar dom i två och skrapar ur med en sked, tadaa!;-0

    SvaraRadera
  2. Helskön video!!!! Hahahaha. Snacka om att göra sig jobb.

    Jag minns hur imponerad jag var när min morbror hemma hos min mormor öppnade ett granatäppla genom att bryta upp det med bara händerna. Sen åt vi kärnorna mes sked som Christer säger. Men jag försöker minnas om min morbror gjorde någon sorts hack i skalet först, det måste han väl ha gjort?

    SvaraRadera
  3. Men jag fattar inte hur någon lyckas äta kärnorna med sked utan att det stänker röd juice över halva rummet?

    SvaraRadera