6 januari 2010

Mig lurar du inte

Jag tror att Finaste försöker ta livet av mig. Han vill att vi ska åka till Åre om några dagar. Jag fruktar för mitt liv efter att ha sett det här.

Jan "Professorn" Karlsson är för övrigt vår granne i Åre. Han är galningen med två mössor som cyklar fast det är minus 30. Jag cyklar inte ens om det är nollgradigt. Jag vill inte alls gå ut nu när det är minus 10. Det enda jag och Janne har gemensamt är att vi inte gillar mygg.

Finaste åker upp till Åre tidigare. Sen tycker han att jag ska flyga till upp, själv.
Han: Nextjet har billigare priser än Sas.
Jag: Är du galen, jag flyger inte med ett leksaksplan. Du vet ju hur bra det gick sist.
Han: Men då blåste det ju.
Jag: Det kanske det gör nu också.
Han: Nä, det ska bli fint väder.
Jag: Och hur pålitliga är väderleksrapporterna? Kan du lova att det inte kommer att blåsa va?
Han: Nä, men...
Jag: Nä, just det. Nära döden är vad det är.

Först vill han sätta mig i ett plan som störtar om det blåser mer än 2 meter per sekund. Om jag inte dör då så tar han upp mig på Åreskutan där jag fryser ihjäl.
Fattas bara att han föreslår att vi ska bada, så jag kan "råka" drunkna. Eller att vi ska grilla, så jag kan "råka" brinna upp.
Han tror att jag inte fattar vad han håller på med. Tur att jag är smartare.

1 kommentar:

  1. Det är nästan som om du vore för smart, liksom! =0

    SvaraRadera