20 november 2009

Folk och hälsofä på mässan


Jag har glömt att berätta vilka kända hälsoprofiler jag träffade på "Allt för hälsan" mässan. Jag minglade såklart runt och nätverkade. Eller ja, egentligen ville jag ju bara ta idolbilder på dem. Men så kan man ju inte hålla på när man är seriös hälsoreporter.
Här över ser ni Anna Skipper. Henne ska du inte bjuda hem om du har godis i skafferiet. Eller Lätta i kylen.


Blossom Tainton var konferencier på stora scenen. Och scenvana har hon, men det var tur att hon lämnade aluminiumfolieklänningen hemma den här gången. På mässan fick hon också skriva autografer. Nej, inte till mig, vad tror ni om mig egentligen???


Malena Ivarsson hade ett skojigt senilsnöre. Hon föreläste om lyckliga relationer. Och till min förvåning handlade det inte om att vi skulle ha mer och bättre sex. Eller inte bara i alla fall.


Katarina Woxnerud är motionsexpert och gav personlig rådgivning. Jag fick testa nya gåstavar med studs i. Tidigare har hon fått mig att testa MBT-skor. Kanske blir jag också ett promenadproffs en dag, fast just nu jobbar jag mer på träsmak i rumpan och ostbågsformad rygg. Men ge inte upp Katarina!


Fredrik Paulún sålde sin müsli. Och lite annat. Annars säljer han mest böcker om GI och Iso. Jag vet att det där låter som förkortningar på metaller, men det handlar alltså om mat som ska vara nyttig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar