3 september 2011

Så kul det var!


Jag kom lite väl sent, för toakön var sjuuukt lång. När jag står där hör jag hur grupp 1-4 startar. Det är proffsgrupperna. Efter toabesöket hinner jag precis klättra över staketet och smita under ett band och kasta mig in i grupp 6. En funktionär ropar efter mig men det struntar jag i. 

De två första kilometrarna går långsamt. Det är trångt och vissa börjar gå efter en kilometer. Varför kan inte folk starta i rätt grupp? Men jag gillar läget och njuter av solen och synen av alla guppande huvuden framför mig.

Sen lossnar det och jag kan öka farten. Vid fem kilometer känner jag mig fortfarande pigg, men är torr i halsen så jag stannar till och tar lite vatten, det enda under loppet. 

Vid 6,5 kilometer ska banans längsta backe vara. Jag märker den knappt. Helt plötsligt är jag vid 8 km, nu börjar publiken tätna. De peppar och jag ökar lite till. Blir extra peppad av min musik och tar små glädjeskutt, herregud vilken energi! Precis innan mål går det uppför men sen flyger jag in i mål! 

De första fem kilometrarna sprang jag på 32.37. Sen gick jag i mål på 1.02.40. Placering 7469. Av typ 30000, varav 20000 hade tidstagning. Känner mig nöjd, specillt med tanke på att jag tränat mig till att springa en mil under båtsemestern och att jag ju egentligen inte ens gillar att springa. Men Tjejmilen var riktigt kul, jag log mig igenom loppet. Jag kanske faktiskt måste göra om det.

11 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Jag är så stolt!

    SvaraRadera
  2. @Kalle: Tackar och bockar! Eller nej, möjligtvis vinkar lite från soffan :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket blir nästa lopp? =)

    SvaraRadera
  4. @Christer: Funderade lite på det igår, kanske ska köra en gång till innan det blir höst på riktigt.
    Det här kanske: http://www.hasselbyloppet.se/start/
    Eller: http://www.topphalsa.se/topploppet

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra plan tycker jag. Håll tummarna för mig 14/9 för då är det RM i terräng i Hällby (7,5). =D

    SvaraRadera
  6. @Christer: Terräng, coolt! Kör du i fivefingers?

    SvaraRadera
  7. Japp, går sjukt långsamt!=) Du är mycket snabbare, men jag sprang i o f s om en snubbe häromdagen. Han var nog bara en två, tre år över 80 faktiskt, haha!

    SvaraRadera
  8. Grattis Elin! Vad skoj att det gick så bra!!

    SvaraRadera
  9. @Christer: Haha! Det är inte tiden som räknas, det är känslan :-) Det är mitt nya mantra!
    @Marianne: Tack!!

    SvaraRadera