6 september 2011

Elin testar


























Nu när jag skriver en del om mat får jag också inbjudningar till pressträffar med mat och dryckestema. Idag var jag inbjuden till något jag inte kunde motstå, presentationen av Blossas årgångsglögg 2011.
Årets starkvinsglögg har smak av kaffe, Arabica, lättglöggen har smak av äpple.
Jag är normalt sett inte så förtjust i lättglögg, tycker ofta att de blir för söta. Men den här tyckte jag faktiskt var helt okej, den smakade sött men ändå fräscht och äpplesmaken passade fint med glöggkryddorna.

Starkvinsglöggen med smak av kaffe var speciell. Lite som en kaffedrink. Om man gillar kaffe tror jag absolut att man kan tycka om årets glögg. Jag gillar ju kaffe och tyckte glöggen var riktigt god men tror nog att jag vill dricka den precis som den är, utan russin och mandel. Till de sju småkakorna med julsmaker som vi bjöds på passade den också utmärkt. Pluspoäng för snygg flaska. Minuspoäng för att den antagligen blir för smakrik om man dricker mer än en liten kopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar