16 september 2010

Nystart

Det finns två tillfällen under året då jag, och många andra, gör lite av en nystart. Nyår är ett tillfälle och hösten ett annat. Då tänker jag igenom vad jag vill förbättra eller utvecklas inom, vad jag vill uppnå och hur jag kan må ännu bättre. Jag sätter upp nya mål helt enkelt. 
Rent psykologisk är det bra att skriva ner sina mål, so here we go. 


Mina mål för hösten 2010 är:
Att gå på minst en yogaklass i veckan. Jag vet hur bra jag mår av det och hur väl jag behöver det.
Att variera min träning mer, testa nya klasser eller träningsformer. 
Promenera mera. Att ha arbetsplatsen 20 meter från sängen är praktiskt, men jag behöver frisk luft, solljus och rörelse under dagen. En liten promenad räcker.
Att förbättra ergonomin vid mitt skrivbord. Jag har beställt ett laptopställ, ska ordna tangentbord. Nästa steg blir en bra stol eller pall. Eller kanske en pilatesboll, det ger extra träning!
Inte småjobba. Jobba när jag jobbar, vara ledig när jag är ledig. 
Blogga mer och läsa fler böcker. 


Ja, bara att köra igång då. Dags för en promenad.

1 kommentar:

  1. Bra mål!Promenader är en riktigt bra grej, bara att känna den friska luften och som sagt få solljuset som det är en sådan brist på det här halvåret.

    SvaraRadera