13 september 2010

Härlig helg och klamydiamåndag

Det kändes som min helg började redan i torsdags. Då var jag på ett pressevent som anordnades av Wella och Braun som presenterade sina nya produkter för färgat hår. Det bjöds på småplock och bubbel plus styling. 

Så här såg det ut i studion.

Så här såg jag ut efter att Erika hade stylat mig.
Jättelätt att göra själv sa hon. Jag är skeptisk.
Sara, Vidar och Caroline. Vidar fattade snabbt att det handlade om hår.

På eventet kryllade det av hälso- och träningsbloggare. Som Sara som skriver på Träningsglädje, Caroline som skriver på Gymglam. Hon pluggar dessutom journalistik på Poppius och släpper snart en egen iPhone-app, PoWorkout. Smarta träningsövningar som du kan göra var du vill. Jag som inte har en iPhone får fortsätta med mina old school dvd:er när jag vill träna hemma.

I lördags blev det en tur med båten till Grinda för att äta lunch och på kvällen fest hos en fd instruktörskollega som numera instruerar på Sats. Det gjorde majoriteten av festdeltagarna också så det blev mycket snack om olika anläggningar, pass och träning i allmänhet. Jag hade nästan glömt bort hur lätt det är att nörda in på träning!

Och idag är det ny vecka, regn, jobb och... klamydiamåndag. Härligt. Men jag ser fram emot Shape ikväll, vinyasa flow yoga i morgon och piloxing på onsdag. I morgon kommer också ett nytt nummer av GI & hälsa ut. Missa inte min promenadguide med scheman som braiga Katarina Woxnerud har bidragit med! 


4 kommentarer:

  1. En blandning mellan pilates och boxning. Verkar väldigt spännande.

    SvaraRadera
  2. Slår du på bollen då eller? Eller med bollen? Eller...? ska bli spännande att höra rapport.

    SvaraRadera
  3. Kul att ha träffat dig, du blev riktigt snygg i håret!

    SvaraRadera