11 december 2009

Teknikuppdatering

I vår ska jag försöka övervinna min teknikfientlighet. Jag har tjuvstartat redan nu med en ny mobiltelefon, Sony Ericssons Satio. Håller på att lära mig alla funktioner som att surfa på den, skriva sms med tangentbord, skriva in i kalendern och ändra ringsignal.

Jag har redan ändrat signal en gång, i går tänkte jag ändra sms-ljud. Men jag hittade absolut inte det någonstans trots att jag tyckte att jag kollade överallt. Däremot så hittade jag funktionen "Spela in ljud". Jag kanske borde ha en Doro istället.

Från februari ska jag gå en kurs på Poppius. Jag valde mellan en reportagekurs (roligt och bra) och en kurs om digitala medier (nervöst och bra). Det blev digitala medier som jag sökte till. Passade på att söka stipendium för kursen från Journalistförbundet också.

För ett någon vecka sedan fick jag besked om att jag var antagen till kursen. Idag fick jag besked om att jag var beviljad stipendium. Så varannan lördag under våren kommer jag att få lärarna att slita sitt hår och de andra deltagarna att skratta åt mina förvirrade frågor.
Spännande och skrämmande.

1 kommentar:

  1. Perfekt timing, jag behöver ju en ny it-support!

    SvaraRadera