28 december 2009

Tant Elin e söt


Jag träffade min guddotter igår. Hon och hennes lillebror fick varsin försenad julklapp, som de såklart blev glada över. Eller så bara låtsades de och tänkte att den där tanten har ju ingen koll på vad som är kul. Sist, när lillkillen fyllde år, så fick han en bil. En rejäl som passade hans 2 år, jag läste på rekommendationerna och köpte inte en liten bil som var från 3-4 år.
När jag kom hem till familjen så hade han flera sådana bilar.

Min guddotter, som är 4 år och 10 månader gammal, visade sina skrivkunskaper. "Elin e söt" skrev hon i sitt block. Inte ens fem år och kan redan skriva. Och fjäska. Om vi hade varit släkt hade jag bestämt hävdat att hon brås på mig. När det gäller skrivandet alltså.

Som tack för julklappen ritade hon en teckning till mig. Eller så var det en muta för att jag ska ha med mig present nästa gång också. Hon är inte dum, guddottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar