6 december 2009

Noll koll

Jag var på vuxenfest igår. Jag var definitivt den som var minst vuxen där, men jag lärde mig två bra vuxensaker.
En vuxenfest är en sån fest där man lämnar barnen hemma. Det måste man tydligen skriva ut i inbjudan till folk som har barn, för att festen inte ska bli ett barnkalas istället.
En vuxenfest kan visst också vara en sån fest där man får ha skor på sig inomhus. Men majoriteten av kvinnorna hade gå-bort-skor i en påse, som de satte på sig efter att de kommit in. Det verkade vara det som gällde. Så jag tog av mig mina stövlar och gick i strumplästen.

Festen var hos ett mediepar i 40-årsåldern, i deras villa söder om Stockholm. Då skulle man ju kunna gissa att en del av gästerna också jobbade inom media. Att där kanske fanns en och annan gammal journalisträv.
Jag minglade runt och hälsade bland annat på en man i 50-årsåldern. Han hette Richard och det var något vagt bekant över honom. Min kavaljer började prata med honom, jag lyssnade och åt jordnötter.
Tills jag kläcker ur mig: "Och vad jobbar du med?".
"Jag är reporter på Aftonbladet, jag har jobbat där i 24 år" svarar han.
Jaha, Richard Aschberg. Roberts brorsa. Kanske jag, som till och med har jobbat på Aftonbladet i några månader, borde veta.
Sen höll jag tyst i en halvtimme tills jag fått i mig två glas rött.
Efter det var det en väldigt trevlig fest och jag sov till tio i tre i eftermiddags.

5 kommentarer:

  1. Äsch, han ser väl ut som alla andra machogubbar. Inte konstigt att du inte kunde placera honom.

    Apropå inlägget innan: hoppas han googlar sig själv snart...

    SvaraRadera
  2. Kan trösta dig lite och förbättra kollnivån med lite skvaller. Om det är så att det bara finns två bröder Aschberg så var det ovan nämnde bror som sökte jobb som programledare på TV-shop någon gång på 90-talet.

    SvaraRadera
  3. Hahahaha bästa skvallret!

    SvaraRadera
  4. oj oj, du frotterar dig med "the best of the best" hör jag he he.... Och jag som trodde att det räckte med en Aschberg på detta jordklot. är Robert A gift med den där kvinnliga Aschbergaren eller är de syskon ? Lotta tror jag hon heter.
    Whatever... kul med vuxenfest, de flesta som var där låter som om de inte behövde ta med sig sinabarn till den då de var gamla nog att ha egna barnbarn , muahahahaha.

    SvaraRadera
  5. Oh, fyra kommentarer! Jag är glalalalalad!
    Lena: Hehe, ska genast ta och testa om man får träff på min blogg om man googlar hans namn.
    Petra: Finns faktiskt en tredje bror. Mark, som enligt den tillförlitliga källan Wikipedia, är yngst och jobbar som trafikflygare. Han kanske ville bli tv-kändis precis som Robban och såg jobbet på Tv-shop som en bra start?
    Suzi: Japp, Robban är gift med Lotta som är journalist. Richards fru är också journalist. Och de säger att vi inom media bara gifter oss med folk inom samma bransch? Nä, vad menar de....

    SvaraRadera