30 december 2009

Men det som du skriver är säkert jättebra

På flyget från Malmö till Stockholm. Jag sitter bredvid en man i 45-50-års åldern. Han har en Expressen och en Aftonbladet och erbjuder mig att läsa Bladet när han läser Expressen. Efter en stund är vi båda klara.

Han: Vill du ha Expressen? Det var bara skit i den, helt värdelös.
Jag (som redan har läst den tidigare): Nej, tack, det är bra.

Jag tar upp lap-topen och börjar skriva. Han kikar lite nyfiket.

Han: Vad skriver du?
Jag: En artikel.
Han: Jaha, är du journalist?
Jag: Ja, frilans.
Han: För vem jobbar du då?
Jag: Expressen.
Han: Eh...ja...ha.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Att man aldrig lär sig att inte ta saker för givet om människan vid ens sida.

    Bra sätt att sluta året - påminnas om sånt du inte kommer sakna.

    SvaraRadera