23 oktober 2011

Plus och minus i veckan


















På plussidan: Träningsmässigt har det varit en mycket bra vecka med två cykel/core-pass, ett zumba och två yogaklasser. Fast den jag gick på i lördags morse var mest plågsam eftersom jag fortfarande hade träningsvärk från klassen i onsdags. Jag försökte verkligen att bara gilla läget och fokusera på andningen och att få sträcka ut mina ömmande muskler. Men framför allt mina svaga axlar protesterade mot alla rörelser, det kändes precis som när jag började med yoga.

Yogastället jag testade igår, lördag, var Yogashala. Instruktören var proffsig och bra och själva stället var helt okej. Men det kändes inte lika mysigt och personligt som It´s yoga. Fördelen med It´s yoga är dessutom att om jag betalar för en kurs där så får jag gå på drop in på alla andra klasser. Väldigt förmånligt!
Nu i veckan tänker jag göra en favorit i repris, svettyogan, på Bikram Yoga Södermalm. Det var ju ändå härligt och jag vill testa det igen innan jag köper yogakort. Men i vilket fall som helst så tror jag inte att jag köper något kort innan nyår eftersom det redan försvunnit så stor del av terminen. Istället kör jag engångsbetalning tills vårterminen drar igång.

Socialt har det också varit en bra vecka, med lunch på Rival med en vän som jag inte träffat på ett tag, middag hemma hos Frun en kväll och fika på Petite France på Kungsholmen med en vän igår. Makroner och cappuccino och sen en promenad och strosande i affärer. Perfekt lördag! Och idag har jag och Finaste äntligen köpt ett matbord till vardagsrummet. Det tog oss bara ett och ett halvt år.

På minussidan: Det har gått segt med jobbandet. Har gjort två roliga jobb men inte fått så mycket skrivet som jag hade velat. Idag sov jag till tjugo över ett så uppenbarligen har jag sovit för lite i veckan.

6 kommentarer:

  1. Bild på bordet önskas!! Grattis till köpet!!

    SvaraRadera
  2. Ja! Bild på det efterlängtade bordet!

    SvaraRadera
  3. Och hur gick det till när ni bestämde er?

    SvaraRadera
  4. Tack, bild kommer!

    Lena, jag gav två alternativa dagar. Vi valde den första men fick omboka till den andra (omboka, inte avboka). Sen köpte vi bordet som vi hade bestämt oss för från början. Nu ska vi bara samsas om vilka stolar vi ska ha. Kan mycket väl ta ett och ett halvt år till. Tur att vi har pallar så länge.

    SvaraRadera
  5. Hahaha - menar du att ni har ett ståbord nu?

    SvaraRadera