4 oktober 2011

Nackdel med nykterhet

Eftersom jag var så himla pigg och fräsch i söndags så bestämde jag mig för att gå och träna. Det blev ett Satsenergy, ett pass jag inte gått på innan. Det skulle vara enkelt men jobbigt. Jag tror att min hjärna bara registrerade enkelt.

Det var jättejobbigt med utfallshopp och annat tungt. Men enkelt, jo på sätt och vis.. Både igår och idag har jag haft grym träningsvärk, att gå är jobbigt, att resa mig upp är plågsamt och att träna har varit otänkbart. Den här nykterheten har tydligen en biverkning. Eller snarare en bivärkning.

2 kommentarer:

  1. (Nästan) alltid skönt med träningsvärk!
    Ett riktigt "bra" tecken är när man knappt kan sätta sig på toa utan att grimaschera! ;-D

    SvaraRadera
  2. Ååååh, det är så jobbigt när man har sån träningsvärk att man hellre håller sig lite extra länge bara för att gå på toaletten gör så ont, både när man ska sätta sig och när man ska resa sig...
    Men visst är det gött att känna att man har tränat ordentligt! Det mer negativa synsättet är väl att tänka att man får träningsvärk för att man är otränad :-)

    SvaraRadera