17 oktober 2011

Telefonförsäljare på apoteket

Jag tror inte att avregleringen av apoteksmonopolet var bra, konkurrensen är ju minst sagt knivskarp när det ligger ett apotek på varje gata. Och nu är de som jobbar på mitt närmsta apotek värsta försäljartyperna. Jag var där och handlade en grej i dag.

Apotekspersonal: Du vill inte skaffa ett medlemskort?
Jag: Nej tack, det tar bara plats i plånboken.
Apotekspersonal: Men du behöver ju bara ta med det när du ska hit.
Jag: Nej tack, jag gillar inte medlemskort, det är sällan som de ger särskilt mycket.
Apotekspersonal: Men du vill inte ha den här rabattchecken som gör att du får 20 procent rabatt när du lämnar in gamla mediciner?
Jag: Nej, jag har inga gamla mediciner att lämna in.
Apotekspersonal: Men du vill väl åtminstone ha det här gratisprovet på handkräm?
Jag: Okej då, om du nu envisas så kan jag väl ta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar