3 oktober 2011

Matreportern har börjat laga mat


















Idag blev det paj med trattkantareller, vegetarisk bacon och västerbottensost. För ett par veckor sedan vegetarisk filé (ugnsgrillad entrecote för Finaste), rotselleripuré, ångkokta och sedan karamelliserade endiver. I fredags hälleflundra med saffranssås. Känner mig som Tina Nordström.

Också har jag druckit vin. Alkoholfritt alltså. Jag har testat ett vitt och ett rött och är inte särskilt imponerad. Det vita var okej men smakade lätt parfymerat. Det röda smakade mest druvjuice, jag hoppas att det finns något med lite mer riv i. Annars kan jag lika bra dricka mineralvatten.

2 kommentarer:

  1. Toppenbra Elin! Desto fler recept för oss andra att kopiera!! Steven lagade din fiskgryta i helgen! Han tog med den till jobbet i dag och vägrade låta sin kollegor smaka av den! (Tydligen slurpade han i sig den megasnabbt!) Så den uppskattades!

    SvaraRadera
  2. Alkoholfritt vin är en styggelse, det blir liksom inget riktigt av det, tyvärr.

    SvaraRadera