26 februari 2010

Får bli OS eller Let´s dance istället

Blir lite nostalgisk när jag ser att filmen "Blood in blood out" visas på fyran ikväll. Får flashbacks till svartfärgat hår, koppelhalsband med kors och kort magtröja. Hemmafester med hög hiphop, billiga (och ganska äckliga) danska öl och tonårskillar som gärna ville vara gangsters.

Tänker att jag kanske borde se om "Blood in blood out". Men så ser jag att den visas 00.35. Då kommer jag definitivt att sova. Också ser jag att filmen kom ut 1992. Blir tvungen att räkna efter. Det var 18 år sedan, alltså var jag fjorton.

Vissa saker är nog bättre att bara minnas och inte återuppleva. Som tonåren, svart hår, koppelhalsband, magtröja, billiga danska öl och gangsterwannabes.
Och "Blood in blood out".

5 kommentarer:

  1. Det enda jag minns från Blood in blood out är en scen när de bråkar uppe på en kulle och en kille slängs ner på rygg och landar på ett järnrör som sticker upp ur jorden. Det såg så sjukt ont ut och har verkligen satt sig.

    SvaraRadera
  2. Jag vill se foton på rebell-Elin, haha!

    SvaraRadera
  3. Lena: De har jag helt glömt. Tur att jag inte såg om den då.

    Christer: Skulle du och de andra som läser gärna fått, men tyvärr, tyvärr så finns det bara bildbevis på gamla pappersfoton och inte i digital form. Och de bilder som finns befinner sig i Skåne.

    SvaraRadera
  4. Jag har bilder. Och scanner...

    SvaraRadera