29 oktober 2010

Tekniknörden vaknar

Jag är verkligen, verkligen inte en tekniknörd. Jag är snarare teknikfientlig. Tycker det är jobbigt att lära om, lära nytt och är ganska nöjd så länge mina prylar funkar. Att det kan gå smidigare eller snabbare med nya saker är något jag sällan tänker på. 


Men just nu sitter jag och skriver det här på den nya MacBook Air 11 tum. Alltså den är så snygg. Så lätt, typ som en normal bok. Så liten att den kan få plats i en större handväska. Jag älskar den. Nu ska jag minsann testa att jobba lite mer från andra ställen än hemmakontoret. 

4 kommentarer:

  1. Jag är inte avis. Alls. Lovar.

    SvaraRadera
  2. En kollega pratade extremt lyriskt om den på jobbet häromdagen. Den verkar vara något extra. Grattis. Och jag håller med Christer.

    SvaraRadera
  3. Man blir kär i sin mac, så är det bara!

    SvaraRadera
  4. Christer: Du kan kanske få klappa den om du är snäll.
    Lena: Jag fattar inte hur den kan funka. Det finns ju knappt någon plats för tekniken! Men ja, den är speciell!
    Hon med kroppen: I synnerhet om den är så här praktisk!

    SvaraRadera