14 oktober 2010

Att glädjas över det lilla

















Så här glad var jag igår när jag äntligen kände att förkylningen börjar släppa taget. Redan i förrgår blev det en promenad runt Kungsholmen med en kompis och igår traskade jag runt halva Södermalm själv. Med min nya skidmössa, halsduk och vantar gick det alldeles utmärkt. Nästa vecka blir det tuffare träning igen, wiiiha!


Idag tänker jag på vad Sanna Ehdin sa förra veckan när jag träffade henne. Hon sa att man ska försöka göra tre saker som gör en glad varje dag. (Ja, förutom att man ska andas rätt, äta antiinflammatoriskt och massa annat) 
Så idag har jag gått en skön lunchpromenad i mina trevliga kvarter och sedan köpt ett gott valnötsbröd på Urban Deli Bageri. Nu ska jag boka en tågresa till en fin vän i Ulricehamn och senare ska jag se på "Elvis i glada Hudik" på Svt play. Det programmet är det mest glädjande som finns på tv just nu. 

3 kommentarer:

  1. Elvis i glada Hudik, jag blir alldeles rörd (fast jag är så tuff, haha). =)

    SvaraRadera
  2. Amen jag vet! Man blir helt varm i hjärtat.

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen så sant det där med "tre saker.." . Även om en del saker kostar något så är det ju aktiva utgifter det handlar om, dvs utgifter som ger en något!!

    Skönt att du börjat bli frisk igen!!

    SvaraRadera