7 november 2011

Sammanfattning av The Convention 2011

Så här såg min dag ut och det här tyckte jag om det:

Föreläsning med Jonas Colting "Hälsa är ingen tävling".
Han är spännande, intressant och kunnig. Och kan prata non-stop i 60 minuter, säkert längre också. Helst hade jag velat höra hela hans föreläsning, för nu blev det lite som han försökte klämma in allt på för kort tid.

Stenåldersträning med Jonas Colting.
Nytänkande träningsform, om man nu kan säga det om stenåldersträning. Har länge varit nyfiken på detta och det var ungefär som jag hade tänkt mig. Vi sprang, kröp, krälade. Bar varandra. Lyfte och kastade stenar, pinnar och stockar. Klättrade i träd och slog kullerbyttor. Kul och jobbigt, men smutsigt. Hade varit mindre kul om det hade regnat. Jonas körde självklart i sina Vibram Fivefingers. Och med kläder.

TRX Balanced "Action in the loop" med Stina Albihn.
För er som inte vet vad TRX är, kolla här. Jag har länge velat prova efter att ha hört talas om det och skrivit lite om det. Herrejisses vad tungt det var! Superbra funktionell styrketräning. Jag förstår varför Stinas kropp såg ut att vara gjord av sten. Men att bara köra det i 60 minuter...nja. Lite tråkigt för min smak.

Feminine vibe med Jennie Widegren.
Riktig dansklass med koreografi till en låt. Vi hann ju inte så långt, jag hade gärna velat lära mig hela! Men då får jag börja på House of shapes. Jennie är karismatisk, en pedagogisk lärare och hon lyckades även få de stelaste deltagarna att svänga på höfterna. För det var mycket höfter, rumpa, bröst...dans för kvinnor kan man väl säga.

HotMOJO med Monika Björn.
En typ av förenklad bikramyoga (svettyogan). Ännu en träningsform som jag velat testa ett tag. Bra anpassad klass där de flesta kunde hänga med, men ändå inte för lätt för mer vana yogautövare. Och det är sååå skönt med värmen och fukten, jag gillar verkligen det. Monika var lugn och bra, definitivt en instruktör jag kan tänka mig att yoga för fler gånger.

Hela stället som vi var på, Elixia Sisjön, var jättefint och fräscht. Bara en sådan sak att de har en sal där de kan ha hotyoga, jag önskar att det fanns på Sats. Personalen var trevliga och hjälpsamma och de hade den bästa lunchen som jag någonsin ätit på ett konvent. Jag valde vegetariskt och fick tsai-spett (eller tzay-spett, osäker på stavning). Som kycklingspett fast bättre. Till fick man bulgursallad, flera grönsallader och fyra olika såser/röror.

Nu har jag såklart träningsvärk (börjar kännas som ett konstant tillstånd). Men det blir lite spinning och shape i veckan och om jag hinner så vill jag verkligen gå på bikramyoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar