28 november 2011

Kvinnorna som gjorde min söndag


















Kvinnorna bakom stadsretreatet är Sara Blomberg och Josefine Jäger.

Sara Blomberg var tidigare PR-konsult, men efter att under flera år känt sig missnöjd med tillvaron hittade hon mindfulness. Det påverkade hennes liv så starkt att hon sadlade om och utbildade sig till instruktör inom mindfulness och även medicinsk yoga.

Jag lever i, tänker på och planerar mycket för framtiden (ibland tror jag till och med att det är till exempel onsdag när det är måndag!). Därför tar jag särskilt med mig det här citatet av Sara: "Nuet är det enda vi kan påverka. Om vi påverkar nuet så påverkar vi framtiden".

Josefine Jäger är kock och kostrådgivare som gillar ekologisk mat i säsong, gärna raw food och mat som stärker hälsan. Några av de super foods som hon pratade om och bjöd på var aloe vera-dryck, rå kakao, mullbär, chiafrön, hampaolja och valnötspasta. Jag älskar hennes matfilosofi som är att "maten ska vara vacker, näringsrik, god - och ta hand om vår kropp och vår jord".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar