18 maj 2011

Jogga fort, springa eller springa fort


















Igår kom den, min nummerlapp till Vårruset nästa vecka. Plus information om loppet, till exempel om vilken startgrupp man bör välja, utifrån hur snabbt man beräknar att man tar sig runt. "Var ärlig i ditt val!" står det i rött.

Jag kunde direkt välja bort strosa, lunka och jogga för att de går för långsamt för mig. Tävla kunde jag också välja bort, "19 minuter eller snabbare", tror inte det. Kvar fanns jogga fort 29-31 minuter, springa 23-28 minuter och springa fort 20-23 minuter.

Hade det här varit för en vecka sedan hade jag tvekat mellan jogga fort och springa. Men i måndags sprang jag min runda på lite mer än 5 kilometer på 26.31 minuter. Jag trodde ärligt talat att det var något fel på klockan när jag såg tiden.

Jag har alltså slutat jogga och börjat springa. Jag ska ju uppenbarligen vara i springa-gruppen. Läskigt.

3 kommentarer:

  1. Jag sa ju att du var sjukt mycket snabbare än jag. Ha! ;D

    SvaraRadera
  2. Man får nog börja kalla dig för Räser-Elin Gunnarsson fortsättningsvis! hehe

    SvaraRadera