26 maj 2011

Hyfsat glad men inte helt nöjd

























När starten gick var det bara trångt och jobbigt. Jag var ju taggad och ville börja jogga, inte gå och trängas. Sen blev det bättre, jag fick upp fart och tyckte inte att det gjorde något alls att det regnade. De två första kilometrarna gick lätt och jag hittade dessutom två tjejer som sprang i ett bra tempo som jag tog rygg på. När de avancerade framåt gjorde jag det också. Det flöt på bra.

Men efter 3,5 kilometer orkade jag inte hänga på dem längre. Fram till upploppet var det segt och tungt. Nu i efterhand vet jag att jag hade kunnat börja spurta tidigare men jag vågade inte riktigt. Men de sista 200 metrarna gick det riktigt snabbt i alla fall.

27.45 blev min sluttid. Jag sa ju att jag skulle bli superglad om jag kom in på under 28 minuter. Men nej, det är jag faktiskt inte. Jag är hyfsat glad men inte helt nöjd. För innerst inne hade jag nog hoppats på en ännu bättre tid.
Men så tänker jag på att jag gör faktiskt inte det här för att jag ska bli så bra som möjligt. För jag vet att någon proffslöpare kommer jag aldrig att bli. Det har jag varken talang eller vilja till.

Fast visst vill jag bli bättre och jag vill klara att springa en mil. Så nu är det dags att börja tänka på Tjejmilen den 3 september. Vad tror ni, kan jag klara det på under 60 minuter?

5 kommentarer:

  1. Skitbra kampat Elin!!!

    SvaraRadera
  2. Du är grym Elin!
    Du har ju nått ditt mål, vad hänger du läpp för? Om du vill springa ett 5 km-lopp så säg till, jag är gärna sällskap! 1 mil är dock för mycket för mig.

    SvaraRadera
  3. Tack, vad snälla ni är! Och ja, du har såklart rätt i att jag faktiskt har nått mitt mål Astrid. Om du vill så kan vi springa ett lopp ihop ganska snart, parloppet den 9 juni :-)

    SvaraRadera
  4. jag gillar att du erkänner att du när det kom till kritan inte kände dig överlycklig över under 28 minuter. Känner igen känslan, när man försöker gå igång på realistiska förväntningar, men innerst inne har man ju hoppats att man är bättre än man trodde, att runkeeper eller klockan hittills har ljugit lite, att när det väl gäller....

    SvaraRadera
  5. Aaaah, ja precis! Men jag har fortfarande hopp om att bli bättre!

    SvaraRadera