9 maj 2011

Jag vill också

Åh vilka duktiga löparvänner jag har! Som Maria, Petra och Magdalena som alla sprang Kungsholmen runt i lördags. Ni inspirerar mig!

Jag vill, jag vill, jag viiiiill ut och springa i det helt underbara vädret nu. Men min rygg är helt kaputt efter två dagars husmålning. Varje liten vridning gör svinont i höger sida. Så går det när man ska vara en duktig svärdotter.
Eller så är jag helt enkelt för svag i ryggen. Inte helt omöjligt med tanke på hur många timmar jag spenderar sittandes framför datorn på en obekväm trästol. Borde helt enkelt byta ut den till en pilatesboll eller börja träna min rygg lite mer.
Eller så börjar jag, ve och fasa, bli gammal och skröplig. Är det efter 30 som det börjar gå utför?

2 kommentarer:

  1. Chefen slängde in två pilatesbollar på redaktionen häromveckan som vi fick testa att sitta på. Jag blev inte förtjust, och ingen annan heller. Ska man sitta så att det är bra för ryggen blir det så mycket belastning på benen att man utan att tänka på det skjuter tillbaka rumpan för att slippa jobba statiskt hela tiden. Och vips sitter man som en banan - ännu sämre för ryggen.
    Däremot fick jag mig en ordentlig tankeställare när ergonomen kom till jobbet och visade just mig hur just jag ska sitt vid just mitt skrivbord och med just min stol. Det var meningsfullt.

    SvaraRadera
  2. Hm. Det låter inte så bra, jag vill ju undvika bananformen. Jag har också tittat på ergonomiska pallar. De är svindyra. Får kolla om enskild firma Elin Gunnarsson har råd med det.

    SvaraRadera