3 april 2010

Somliga går med trasiga skor

Och andra går med trasiga hälar. Det är så mina hälar är nu, sönderskavda av ett intensivt promenerande de senaste dagarna. Flera promenader per dag för att vara exakt.

Nej, det är inte beach 2010 som gör att jag traskar runt halva Stockholm. Och det är inte heller den efterlängtade våren och solen som gör mig extremt promenadsugen. Nej, jag jobbar. Med exakt vad får ni veta i nästnästa nummer av GI & hälsa.

Men just nu sitter jag väldigt stilla på X2000 på väg till Skåne. En lite galen oplanerad resa. Biljetten köptes 3 timmar innan tåget gick. Så kan det gå när Finaste helt plötsligt ska jobba hela påskhelgen och jag inser att Stockholm är nästintill tömt på vänner.

Nu blir det påskmiddag med mamma och pappa och mys med bästa skånevännerna. Förhoppningsvis lite påskgodis för det har jag inte ätit alls ännu. Också blir det promenader på de skånska slätterna istället.

Vad gör du i påsk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar