15 april 2010

Glöm inte att lata dig

En sak som experterna i alla fall är ense om är att långvarig stress är dåligt för hälsan. Det påverkar sömnen, matsmältningen, humöret, sexlusten, vikten och gudvetallt. Stresshormonet kortisol är helt enkelt en elak rackare om man överdoserar den.

Jag brukar tänka på detta när jag blir för stressad, under för långa perioder. Då frågar jag mig själv om jag ska offra min hälsa för att hinna göra allt jag vill och allt jag känner att jag borde. Svaret är alltid nej, också får jag prioritera om och istället ägna mig åt sånt som bara är skönt, härligt och lustfyllt. För min hälsas skull.

Tänk på det nästa gång du slappar. Du är inte lat, du investerar i din hälsa. Här kan du lära dig mer om hur du gör.


1 kommentar:

  1. Bra tips Elin! Ska själv ställa mig samma fråga som du gör. Det kan vi nog dra nytta av med nalkande flytt på kommande...

    SvaraRadera