26 april 2010

No fear eller...


Nu är jag i Åre igen. Säsongens sista åk. Då tycker Finaste att vi ska testa lite off pist. Han lurar mig som vanligt, helt plötsligt inser jag att här är ju ingen pistad backe utan bara puckelpist i en brant ravin. "Nu åker du inte i förväg" säger jag. Ser ni den lilla svarta typen där långt nere i backen? Mmm, just det. Inte åka i förväg my ass.


Det såg ut, och var värre, än det ser ut på bild. Lite längre ner dök det också upp massa träd och stenar. Väldigt ohyfsat att stå i vägen för nybörjar-off pistaren. Då ramlade jag två gånger.
Men det var mer "oj vad ostabilt det blev nu och oj där fastnade jag med skidorna i sorbetsnöpuckeln och jag lägger mig lite på sidan här" och "jösses där var en sten jag svänger fort som fan och shit där var en puckel som skidorna fastande i jag sätter mig här då".
Ja, vi säger att det var så.

2 kommentarer:

  1. Åh, känner mjölksyra i låren bara av att titta på bilden. Du ser lite skraj ut.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag var hyfsat skraj. Och fick sjukt mycket mjölksyra. Förstår hur Anja har fått sina lår.

    SvaraRadera