22 april 2010

Frivillig tortyr

Om sisådär två månader fyller jag år. Och jag har bestämt mig för att ha en liten fest. Åh, så roligt! Fast jag hatar att ha fest. Eller alltså, jag gillar verkligen att ha fest. Att springa och öppna dörren, bli glad och kramas, bjuda på drink, mingla runt, betrakta hur folk lär känna varandra.

Men jag gillar inte allt innan dess. Som nu, när jag har skapat ett event på facebook. Så gör man ju nu för tiden. Och nu är jag helt nervös för att de jag har bjudit inte ska markera "Attending". För då kommer de som är lite tveksamma över om de ska komma inte heller göra det. Så tänker jag, och måste tvångsmässigt kolla hur många som har tackat ja.

Sen kommer jag att börja oroa mig för att folk ska få förhinder och meddela att de inte kommer i sista minuten. Och om de inte gör det kommer jag att börja oroa mig för att de bara inte dyker upp så att jag sitter där med ett par stackare som ändå kom men som har tråkigt. Och som sedan kommer att berätta för andra vilken trist fest de var på.

Så nu är det två månader av tortyr innan festen. Åh, så roligt.

2 kommentarer:

  1. Asså... jag är inte bjuden?

    SvaraRadera
  2. Klart att du är välkommen! Men jag tänkte att du kanske sparade dig till juli?

    SvaraRadera