22 augusti 2011

Puttrar hemåt


Imorgon är sista dagen och natten på kanalen. Sedan blir det en natt i Stockholms skärgård innan vi lägger till och kliver av båten efter fem veckors boende på den. Det känns ganska skönt. Det ska bli skönt att inte följa smhi slaviskt. Igår skulle jag kolla vädret för Mem, där vi ska sova imorgon. Ojoj, det skulle bli 33 grader! "Det låter helt osannolikt, men det ska bli värmebölja, 33 grader i Mem!" Sa jag till Finaste som kollade på skärmen och sa "Fast du kollar på Memphis, så det ÄR osannolikt". Det ska också bli skönt att kunna gå inomhus på kvällen, sova i en vanlig säng, laga mat i riktigt kök och duscha i min egna dusch. Också ser jag fram emot att klä upp mig, föna håret och sminka mig. Det har jag knappt gjort på fem veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar