22 februari 2011

Googla dig sjuk

Jag har ett sår på vänster ringfinger som inte vill läka. Det började med att det kliade där och när jag hade kliat ett tag så blev det ett sår. Nu är där ett rött, irriterat och fjällande sår.

Först tänkte jag att jag hade blivit nickelallergisk eftersom jag brukar ha en ring på det fingret. Men jag har ju inte märkt något kliande någon annanstans.

Så idag gjorde jag det stora misstaget, jag googlade "sår som inte läker". Fast jag vet att det är det sämsta man kan göra. Oavsett vilka oklara symtom man har så är man dödssjuk efter en sökning på google.
För självklart får man upp att det lilla såret kan bero på massa ovanliga hemska sjukdomar med namn som man inte kan uttala. Och såklart kan det vara cancer. På google kan i stort sett allt vara cancer.

Nu sätter jag ett plåster på såret och googlar "tänk dig frisk" istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar