1 februari 2011

Elin testar: Pilates





































Idag testade jag pilates här. Jag kan bara säga: Hej magmuskler. Vi körde pilates på matta men med tunga bollar, kudde och en slags platt, lite större boll. Det gjorde både träningen effektivare och lite intressantare. På slutet fick vi gå in i reformersrummet där de har de spännande redskapen som ni ser på bilden. Vi testade bara två övningar men jag hade gärna kört fler.

Pilates är definitivt en av de bästa träningsformerna för dig som vill stärka din rygg och mage. Det är verkligen otroligt hur små rörelser och rätt teknik kan korrigera kroppen. Att ens tänka på vanliga crunches på ett pilatespass blir löjligt.

Men kul tycker jag fortfarande inte att det är, trots lite fler redskap än bara en matta och en jätteduktig instruktör. Tyvärr. Därför är träning på speciell pilatesstudio inget för mig, jag vill ha mer variation än så (fast de hade faktiskt zumbaklasser också!) Däremot hade jag definitivt kunnat gå på 30 minuter spinning kombinerat med 30 minuter pilates, precis som jag brukar gå på 30 min spinning och 30 min core.

2 kommentarer:

  1. ramlade in på din blogg via sparkibaken.se och gillar den skarp:)! super rolig läsning!

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Fortsätt gärna att följa och kommentera!

    SvaraRadera