17 mars 2010

Testar nya backar


Jag fortsätter med vintersportandet. Den här gången i Sälen, i en hel vecka. Jag gillar Sälen. Backarna är breda (läs barnvänliga), ganska raka (läs barnvänliga) och lagom branta (läs barnvänliga).
Det passar mig bra för då kan jag för en gång skull åka snabbt. Eller ganska snabbt i alla fall. Det är fortfarande en del en-meters hjälmfotingar som åker om mig.


Men jämfört med förra säsongen så åker jag som en gudinna, svingar vant upp skidorna på axeln och kan faktiskt gå i normalt tempo i pjäxorna. Och klarar att åka hela dagarna utan alltför mycket mjölksyra i låren.


Och idag har jag åkt i min första svarta backe. Utan att ramla eller gråta. (Obs! Det är inte backen på bilden som förekommer i artikeln).


2 kommentarer:

  1. Suck. Jag längtar redan tillbaka! Och tack vare The Ass Machine klarade mina ben också det bra (det kan du rapportera till Gerdahallen Christer).

    SvaraRadera
  2. Mmm, jag är så bäst på sånt.=) Men lite öknamnsvarning väl?

    SvaraRadera