29 oktober 2009

Överklassklaffe

Om kaffekapslarna till nespressomaskinen av någon anledning skulle ta slut så kan jag alltid gå hit och köpa en latte istället. Supertrevlig och
kunnig personal, till skillnad mot Waynes coffe på Götgatan. Där förstod den 18-åriga tjejen i kassan inte vad jag ville ha när jag beställde rågbröd med grönsaker.
Och nej, det berodde inte på min skånska utan snarare på att hon inte visste vad de hade på menyn.
På Johan & Nyström vet de däremot både vad de har att äta och hur man gör en bra latte.



Enda nackdelen är att en latte kostar 35 kronor. Rena överklasskaffet. Å andra sidan har de gratis kaffe- eller teprovning varje dag kl 15.
Jag kanske borde gå dit och lära mig skillnaden på en espresso från Afrika och en espresso från Centralamerika.
Fast då blir jag inte bara kaffemedelklass utan även en kaffesnobb.
Jag tror jag håller mig till min vuxenvälling.




1 kommentar: