31 maj 2010

Vit skit är bra skit


Jag var på bokrelease på Sjögräs i torsdags. Det var författaren som går under pseudonymen Oldbrind Pseudonymf som släppte sin andra bok, "Vit skit". Han har tidigare gett ut "Folke letar efter gud". Båda två har han gett ut själv, men det borde han verkligen inte behöva göra. För "Vit skit" är allt annat än skit.


Boken är tillägnad "alla som förlorar och de som älskar er ändå." Och bara där är jag fast. Två kapitel senare måste jag absolut veta mer om Ronny och de andra karaktärerna.

Författaren beskriver sig själv som konstnär, grovarbetare, uppviglare och projektledare. Också är han ansvarig för de flesta av de Folke-stickers som du kan se runt om i Stockholm (se nedan).
Något bokförlag borde verkligen fatta att det finns många som är intresserade av att läsa annat än medelålders och medelklass-chicklit av Martina Haag, deckare av Sjöwall/Wahlöö eller modeblogg i bokform a la "Elsas mode" av Sofi Fahrman.


4 kommentarer:

  1. Boken kan vara lite knepig att få tag på men går att beställa här: www.itemstore.se

    SvaraRadera
  2. Boken handlar väl om Sofi Fahrman? Låter så på titeln.

    SvaraRadera
  3. Åh, fler sådana författare och fram för fler förlag som vågar satsa på dem. Kärlek, slit, lycka och oro att förlora den igen - jag döööör! Rekommenderar den varmt!

    SvaraRadera
  4. Tack Daniel, det skulle jag såklart nämnt!
    Och att fotograf till sista bilden, på Folke-stickersen, är Christian Svorono.

    SvaraRadera