26 maj 2010

Bästa mellanmålet


Jag gillar smoothies. Men de får absolut inte vara för söta, för rinniga eller innehålla för lite frukt. Just nu övar jag mig att göra goda smoothies hemma. Idag testade jag bärblandningen här ovan. Fylld med massa nyttiga bär. Funkade finfint tillsammans med en banan, krossade linfrön och naturell yoghurt. Blev en lite surare smoothie, men god.

Ett ställe här i Stockholm som har fantaaaaastiska smoothies är Blueberry. De är inte billiga, men i gengäld ordentligt mättande.
Som tur är ligger deras tre ställen i city och på Östermalm, annars hade jag nog ruinerat mig på deras läckerheter. Fast ett ställe någonstans på Södermalm tycker jag absolut att de kan öppna.


Men jag känner att jag behöver ny inspiration till mina smoothies. Den här boken som kommer ut i juni tänker jag skaffa. 43 recept lär väl räcka hela sommaren.

1 kommentar:

  1. Jag gjorde mycket frukt- och bärdrycker när jag kom hem från Latinamerika, men använde mjölk istället för yoghurt. När jag ser dina bilder känner jag definitivt att det är dags att börja igen. Enda problemet är väl att jag äter fil på morgonen och inte yoghurt.

    SvaraRadera