1 maj 2010

Samboskapet leder till toppnoteringar

Efter ett tag samboskap är det lätt att bli lite låg. Alltså få lite låg tyngdpunkt. Och få toppnoteringar på vågen, i måttbandet och av fettprocenten. Det har aldrig hänt mig tidigare. Förrän nu. Goda middagar, 2 (3, 4) glas vin och mer mys än motion har satt sina spår. Inte ens en hälsoreporter är skonad.

Helt plötsligt (känns det som i alla fall) är byxorna för trånga, magen degig och konditionen ett minne blott. Jag och Finaste konstaterar faktum och pratar om det här. "Jag måste träna mer, som jag gjorde innan" säger jag. "Jag kan ju börja med att börja träna igen" säger Finaste.

Vi har smittats av något läskigt Något som jag har hört talas om, men jag har tänkt att det kommer ju inte att drabba mig. Snacka om förnekelse. Men nu är det en sanning, vi är båda drabbade. Av sambokilona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar