23 februari 2012

Twisting is good for your health

Igår släpade jag mig motvilligt iväg till yogan. Hade träningsvärk i axlarna och låren efter ett shape-pass i måndags. Jag kände mig inte alls sugen på att klockan halv åtta på kvällen bege mig ut i regnet och sen kämpa i diverse yogapositioner i 90 minuter. Ville inte.

Att jag inte lär mig.

För när jag väl kommer dit är det varmt och mysigt. Visst är det tungt för axlarna de första solhälsningarna, men när jag har blivit uppvärmd känns det knappt alls. Och då är allt bara skönt. Skönt att släppa alla tankar på jobb. Skönt att få sträcka ut stela muskler och knakande leder. Skönt att göra alla ryggvridningar. "Twisting is good for your health" sa instruktören och så kändes det också.

Nu ska jag bara försöka komma ihåg den här känslan till nästa onsdag kväll.

4 kommentarer:

  1. Hehe, om du lär dig hur man helhjärtat minns den känslan nästa vecka så är du fan värd ett nobelpris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kommer väl säkert sucka lite nästa vecka också. Men jag går ju dit i alla fall och är lika tacksam över det varje gång.

      Radera
  2. Åh vad härligt! Tycker alltid att värme lockar mer till träning när vädret är så bistert som nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bikramyoga är ju egentligen bäst om man vill ha värme, och jag gillar det. Men det är nästan lite för tufft och jag vill kunna variera mig. Så därför kör jag ashtangayoga som kurs, och då får jag gå på alla klasser på It´s yoga. De har flera olika yogaformer.

      Radera