16 februari 2012

Dagens läsning!

Det är inte alltid lätt att hitta den träningsform som får en att glömma att man tränar, just för att det bara är så roligt att man inte märker att det samtidigt är ansträngande. Först dans och sedan aerobic var under många år mina passioner, och en riktigt bra klass av något av detta kan fortfarande få mig att bli riktigt slut men också galet glad.

Därför var det väldigt kul att göra reportaget om dans till GI & hälsa. Jag har fått förmånen att träffa fem kvinnor som alla har hittat en dansform som de gillar. Det syntes verkligen på dem! Och det bästa är att det är faktiskt aldrig försent att testa dans. Se bara på Marita som aldrig tyckt att träning var rolig, förrän hon som 41-åring testade zumba!

4 kommentarer:

  1. När är du tillbaka i Sthlm? Ringer dig snart i stället. Eller smsar. Ja. Det gör jag.

    SvaraRadera
  2. Fint! Jaja, jag får väl testa någon gång då.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken härlig helhet alla fem blev tillsammans. Förstår att du gillade att göra jobbet!

    Själv hade jag nog gillat lindy hop mest. I själva verket låter jag mycket medveten bli att någonsin testa just lindy hop eftersom jag tror jag hade fastnat och sen varit tvungen att lägga en massa tid på det. Och det går ju inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, herregud, då skulle du ju bli tvungen att lägga halva din semester på Herräng! Så kan vi ju inte ha det.

      Radera