19 januari 2011

På gång

De närmsta veckorna kommer jag att testa Functional moves på Worls class och pilates på en riktig pilatesstudio. Functional moves tror jag påminner om mitt favvopass Shape på SATS. Så här beskrivs Functional moves på hemsidan:


Passet är upplagt efter hur kroppen är byggd och fungerar, och målet är att stärka och balansera kroppens alla funktioner. Du tränar styrka, kondition, stabilitet, rörlighet och balans. Efter ett pass känner du dig ordentligt genomtränad. Du får en komplett träning för din kropp – och det kommer att ge dig fantastiska resultat.
Functional Moves är en svensk produkt, framtagen av leg. sjukgymnasten Magnus Ringberg och idrottsläraren Christina Sivertsson i samarbete med utbildningsorganisationen The Academy.

Magnus Ringberg vet jag är superduktig, dels har han varit instruktör på Gerdahallen och jag har tränat för honom på flera konvent. Han jobbade tidigt med funktionell träning och är väldigt inspirerande. Jag gillar verkligen att funktionell styrketräning slår igenom allt mer för jag gillar ju inte alls att harva omkring i maskiner i gymmet och pumpa en del av kroppen i taget. 

När det gäller pilatespasset så hoppas jag på att få testa pilates med redskap för pilates på matta har jag prövat tidigare och det tyckte jag var lite småtråkigt, även om det var hyfsat effektivt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar