27 juli 2010

Vitt som i vadå?


Jag stod en lång stund och stirrade på kaffeautomaten på Expressens redaktion idag. Inte för att jag hade svårt att bestämma mig, jag tar alltid svart kaffe och häller i en liten trekantsmjölk. 

Nej, det tog helt enkelt en stund innan jag fattade vad "vitt" var. Tidigare stod det mjölk är jag övertygad om. Men jag antar att mjölkpulvret i de där apparaterna är så olikt mjölk att det inte ens får kallas mjölk. Och mjölksubstitut fick väl inte plats på lapparna. 
Läskigt.

2 kommentarer:

  1. Visst är det lite lätt motbjudande och det påminner lite om det vi i Sverige kallar choklad.
    EU vill kalla det nåt i stil med "fettemulsion smaksatt med kakao m m", haha!
    =)

    SvaraRadera
  2. Ja, och gelegodis ska vi inte tala om...slaktavfall och massa färgämnen. Isch.
    Mörka chokladpraliner gjorda med bara naturliga ämnen är däremot mums.

    SvaraRadera