28 april 2012

Att starta om

Det har varit några tunga veckor. Först envis förkylning som jag gjorde mitt bästa för att mota bort samtidigt som jag försökte jobba på. Gick väl sådär.

Och i tisdags dog världens bästa mormor. 86 år blev hon, trots att hon drabbats av stroke flera gånger. Hon var som en katt med nio liv ganska länge, tills hon stilla somnade in. Jag kommer alltid vara tacksam för alla härliga dagar jag har haft med mormor. Men en sak är jag speciellt tacksam över, och det är att hon uppmuntrade mig att skriva. Hon gillade allt jag skrev och tyckte att jag skulle satsa på det. Det gjorde jag och det har ju gått bra. Tänk så rätt hon hade, min fina mormor!

Som tur är har jag också världens bästa vänner, som stöttar, ger mig tulpaner och ställer upp som panel i tester. Ett nytt kommer snart i Expressen Söndag så håll utkik!

Nu laddar jag batterierna och startar om i Åre, med sömn, lugn och ro, god mat och ett och annat åk i sorbet-snön.

3 kommentarer:

  1. R.I.P mormor... min försvinner oxå snart... sorgligt och inte... KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller också med, det är sorgligt när de försvinner men när de ändå är skröpliga, förvirrade och trötta så känns det ändå okej.

      Radera